Σελίδες

Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2008

Προγραμματισμός ολοήμερου τμήματος

Μερικές ιδέες που έχω για τον προγραμματισμό που θα πρέπει να κάνουμε φέτος και ελπίζω να φανούν χρήσιμες . Αν κάποιος θέλει να προσφέρει με τις δικές του ιδέες ...

 

Ο προγραμματισμός , κατα την γνώμη μου , πρέπει να γίνει σε 3 επίπεδα και να υπάρχει και το σχετικό portfolio για το κάθε ένα απο αυτά έτσι ώστε να γίνει ευκολότερο το έργο του απολογισμού στο τέλος .

1) Σε πρώτο επίπεδο πρέπει να αφορά το ίδιο το ολοήμερο τμήμα , δηλαδή ....

α) τις εγκαταστάσεις , δηλαδή την βελτίωση των χώρων για ξεκούραση και δημιουργική απασχόληση των μαθητών και την σίτηση , ακόμα και την δημιούργια νέων , όπως γωνιά υπολογιστή , βιβλιοθήκης κλπ. ( Εδώ  μπορεί να μας φανεί χρήσιμο το βιβλίο με τίτλο "Ολοήμερο Σχολείο - Λειτουργία και Προοπτικές" το οποίο εκδόθηκε από το Π.Ι και έχει τις προτάσεις και τα συμπεράσματα από την πρώτη δοκιμαστική λειτουργία των ολοημέρων και το οποίο  αν δεν το έχετε στο σχολείο και σας ενδιαφέρει μπορείτε να το "κατεβάσετε" από εδώ σε μορφή pdf )

 

    το “portfolio” εδώ μπορεί να είναι και ένα απλό φύλλο του word με τους στόχους και τις διαδικασίες -ενέργειες που ακολουθήθηκαν για την επίτευξή τους καθώς και τα αποτελέσματα στο τέλος .

β) την κατεύθυνση που θα δώσουμε στην δημιουργική απασχόληση των παιδιών , δηλαδή ποιές δράσεις θα προγραμματίσουμε για ποιό σκοπό με ποιά σειρά και ....

γ) τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν , δηλαδή παιχνίδια , βιβλία , ταινίες , κουκλοθέατρα, κατασκευές κλπ.για την επίτευξη των παραπάνω ....

    εδώ πρέπει γίνει αναλυτικός προγραμματισμός αν είναι δυνατόν εκτός από ετήσιος και σε επίπεδο τρίμηνου , μήνα και εβδομάδας έτσι ώστε ανα πάσα στιγμή να ξέρουμε πού είμαστε και τι πετύχαμε ή όχι .

2) Σε επίπεδο μαθημάτων

σε συνεργασία με τους εκπ/κούς ειδικοτήτων να γίνει αναλυτικός προγραμματισμός σύμφωνα με την εγκύκλιο , για το κάθε μάθημα ειδικότητας ξεχωριστά και σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών , έτσι όπως αναφέρεται στις Φ.20/482/95210/Γ1/9-9-03 (ΦΕΚ 1325/16-9-2003) και Φ.50/76/121153/Γ1/13-11-02 (ΦΕΚ 1471/2002) Υπουργικές Αποφάσεις και αν μπορούν αυτοί να μας βοηθήσουν στους παραπάνω στόχους ,

3) Σε επίπεδο μαθητή

τί στόχους θα βάλουμε για τον κάθε μαθητή , ή σε συνεργασία με αυτόν , έτσι ώστε να να φανεί η πρόοδος του στο ατομικό του portfolio το οποίο μπορεί να είναι ένας απλός φάκελος και θα περιλαμβάνει τις εργασίες που έχει κάνει και στα μαθήματα ειδικοτήτων και ανάλογα με το τί είδους portofolio αποφάσίσαμε να κάνουμε .

Αυτά σε γενικό επίπεδο , αναλυτικότερα στις επόμενες αναρτήσεις , πάντως πιστεύω ότι αν κάνουμε έναν τέτοιον γενικό προγραμματισμό μιά φορά  , στις επόμενες χρονιές με μερικές αλλαγές θα έχουμε έτοιμο έναν καινούριο .

Δεν υπάρχουν σχόλια: